Sunday, 13 March 2011

PANDANGAN PELAJAR MESIR DI MALAYSIA.

Huk terkedu ketika aku sedang baring sambil berurut di resthouse compny aku berkerja , member lama aku call suruh menjemput dia dirumah ,

kadang-kadang seronok dengar cerita orang yang merantau ke luar negara , banyak cerita yang di kongsikan ketika bersama-sama . dari cerita aneh yang pelih dan yang seronok , cerita tentang pergolakkan di Tahrir untuk menguling kan hosni mubarak. banyak yang kita di sini tak tahu dan cerita sebenarnya disana . ada dia cerita tentang rakyat mesir yang dilenyek oleh polis dan di pukul hingga mati . bertapa kejamnya orang arab , bak kata kawan aku kalau tade pegangan agama mereka mesti lagi dayus dan kejam seperti zaman jahiliah . hurghh. dengar je dah menyeramkan .


ada juga member aku cerita yang orang arab ni masih mengangap orang di malaysia seperti orang asli , yang memakai cawat , dorang panggil orang malaysia unga unga ! haha WTF . dorang masih tak percaya dengan kemajuan di Malaysia , sampai member aku tunjuk dekat mereka gambar2 malaysia di internet ,dan mereka masih tidak mempercayakan yang gambar itu adalah di Malaysia . musibat betul..


ni haa pak arab let me show to you !!

Malaysia maju tak seperti yang korang tengok dekat TV tu dengan cawat2 , harghh susah cakap dengan kepala batu..ahhaha !

k arr bnyk sebenarnya yang nak di cerita..malas nak tulis panjang lebar...
zoulsaaa!

No comments:

Post a Comment