Saturday 19 February 2011

Maggie Tidak Berbahaya KESIHATAN..Kementerian Kesihatan Malaysia

SALAM TO OULZZ FRIEND YANG KEMARUK BINATANG NI .

Maggie tidak berbahaya untuk kesihatan? Kenyataan ni bukan budak tadika yang buat ye tapi Kementerian Kesihatan Malaysia yang keluarkan .



_______________________________________________________________________________________________

Macam mana tu?Kenyataan Maggie tidak berbahaya untuk kesihatan? Aishh..kementerian dapat komisen ke keluarkan kenyataan begini? Maklumlah Maggie ni tak pernah tak laku,sentiasa laku.
Kenyataan si atas telah menimbulkan kontroversi dalam negara kira dan juga negara-negara jiran.Sebenarnya kenyataan ni dah lama dikeluarkan,tapi buat mereka yang masih tak tahu,ni saya nk bgtau.Kenyataan yang dikeluarkan Kementerian Kesihatan ini dibuat tanpa asas atau kajian.Macam mana Maggie yang sememangnya berbahaya itu boleh dikatakan tidak berbahaya,bukannya budak Tadika KEMAS yang kata,tapi Kementerian Kesihatan yang kata.
Waaa..bayangkan macam mana kesannya nanti kepada rakyat Malaysia.Mesti ada yang melompat-lompat dan menjadikan Maggie sebagai meal utama dalam kehidupan seharian.Sarapan,lunch,dinner semua dengan Maggie,sehinggakan sahur pun dengan Maggie*bagi yang puasa la*..
Sekarang ni banyak organisasi yang mendesak Kementerian buat kajian sendiri dan buktikan kesahihannya.
Tengok kat bawah ni.
 
 
 
 
Buktikan dengan kajian makmal



GEORGE TOWN - Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) semalam meminta Kementerian Kesihatan membuat sendiri kajian makmal bagi membuktikan kesahihan dakwaan bahawa mi segera tidak mendatangkan mudarat kepada orang ramai.
Kementerian itu dalam kenyataannya yang disiarkan semalam menafikan makanan itu berbahaya dan menganggap CAP yang membuat dakwaan itu pada 21 April lalu tidak mempunyai bukti saintifik.
Pegawai Pendidikan CAP, N.V Subbarow berkata, pihaknya telah membuat kajian ke atas pelbagai jenis mi segera berdasarkan keputusan ujian makmal persendirian.
 
LIHAT KESAN NYA - gambar rajah di bawah menunjukkan bahayanya kesan MAGGI untuk kita .
 


 

No comments:

Post a Comment